آرشیو اخبار

پنج شنبه, 06 آبان 1389 ساعت 12:24

تازه ترین راهکارها برای مدیریت واردات محصولات کشاورزی

در دیدار رییس کل گمرک ایران و وزیر جهاد کشاورزی اتخاذ شد:
تازه ترین راهکارها برای مدیریت واردات محصولات کشاورزی

 

 


 

در دیدار رییس کل گمرک ایران و وزیر جهاد کشاورزی، راهکارهای موثر در مورد مدیریت واردات محصولات کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی گمرک ایران، نحوه نظارت و کنترل محصولات کشاورزی وارداتی در مبادی گمرکی، تسریع در فرآیند قرنطینه و تشریفات ترخیص محصولات زراعی وارداتی و صادراتی در مرزهای گمرکی، تعیین و معرفی کارشناسان خبره از سوی طرفین برای بررسی و رفع سریع مشکلات و فراهم کردن شرایط لازم برای حمایت از تولیدات داخلی ازجمله راهکارهای یادشده برای بهبود مدیریت واردات کالاهای کشاورزی است.

معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران در این دیدار با اشاره به تعامل مطلوب گمرک و وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در ارتباط با قرنطینه و تطابق اقلام وارداتی و صادراتی بخش کشاورزی با استانداردهای تعیین شده، گفت: گمرکات کشور در صورت دریافت مجوزهای صادرشده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، در سریعترین زمان ممکن نسبت به ترخیص محصولات و نهاده های این بخش اقدام می کنند.

اردشیر محمدی افزود: کارکنان گمرک در مورد حساسیت کالاهای بخش کشاورزی به خصوص اقلام فسادپذیر کاملا توجیه هستند.

 تلاش می کنیم تا شاخصهای لازم در محصولات کشاورزی رعایت شود

رییس کل گمرک ایران با تاکید براینکه محدودیت اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص واردات شماری از کالاهای این بخش بلافاصله به گمرکات اجرایی اعلام شد، خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت موجود و فسادپذیری کالاهای کشاورزی، گمرکات کشور آمادگی دارند حتی در روزهای تعطیل و خارج از ساعت اداری، تشریفات گمرکی صادرات و واردات اقلام کشاورزی را انجام دهند، کما اینکه تاکنون نیز بر همین منوال عمل شده است.

وی ادامه داد: به منظور تسریع در انجام امور گمرکی محصولات صادراتی بخش کشاورزی ازجمله گل و گیاه، گمرکات مرزی مجاز به انجام تشریفات گمرکی این محصولات شده اند و علاوه بر آن، گمرکات مراکز استانها نیز در اسرع وقت نسبت به انجام درخواست صادرکنندگان اقدام می کنند.

محمدی تصریح کرد: در مورد صادرات پسته نیز تسهیلات مشابهی از سوی گمرک در نظر گرفته شده و با تعیین گمرکات اختصاصی، تلاش می کنیم تا شاخصهای لازم رعایت شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: گمرک برای ترخیص کالاهای صادراتی نه تنها هیچ هزینه ای از صادرکنندگان دریافت نمی کند، بلکه می کوشد تا تسهیلات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد.

هزینه تمام شده محصولات زراعی و باغی در ایران پایین تر از بسیاری از کشورهاست

بر پایه این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر اهمیت تولید ملی در تامین نیازهای داخلی کشور، یادآور شد: دستیابی به رشد اقتصادی و توسعه پایدار جز با افزایش تولید ملی میسر نخواهد بود و ما باید برای تقویت تولید تلاش کنیم.

صادق خلیلیان، واردات نامناسب و بی موقع کالاهای کشاورزی به خصوص مواد غذایی را در فصل برداشت موجب وارد شدن لطمه به تولیدات داخلی دانست و بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای واردات اقلام کشاورزی در خارج از فصل برداشت تاکید کرد.

وی اظهارداشت: هزینه تمام شده محصولات زراعی و باغی در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها پایین است، اما متاسفانه به علت مشکلات موجود در چرخه توزیع و عرضه، قیمتها در بازار به شکل بی رویه افزایش پیدا می کند که برای رفع این مشکل باید موانع موجود در مسیر تولیدکننده و مصرف کننده حذف شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: ما در بخش کشاورزی ظرفیتهای زیادی داریم و بخش اعظم نیازهای مردم را از داخل کشور تامین می کنیم.

این گزارش حاکی است، اردشیر محمدی، رییس کل گمرک ایران نیز حمایت از تولید و تولیدکنندگان را جزو سیاستهای اصلی گمرک ایران اعلام کرد و افزود: سمت و سوی حرکت گمرک بیشتر در جهت حمایت از تولیدات داخلی است و ما در این مسیر تسهیلات فراوانی را در اختیار تولیدکنندگان به ویژه بخش خصوصی قرار داده ایم.

بر اساس این گزارش، در این دیدار معاون امور گمرکی گمرک ایران، مشاور عالی رییس کل گمرک و معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند./

منبع : تهران  - خبرگزاری کشاورزی ایران
خواندن 1593 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8614265

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website