آرشیو اخبار

چهارشنبه, 28 مهر 1389 ساعت 09:25

ورود دام زنده به بورس کالا اجرایی می‌شود

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا
ورود دام زنده به بورس کالا اجرایی می‌شود

 

 

 

مطالعات اقتصادی و برنامه‌ریزی بورس کالا از اتمام مراحل مطالعاتی ورود دام زنده به بورس کالا و شروع اجرایی شدن آن خبر داد و چگونگی انجام معاملات آن را تشریح کرد.

پژمان ساعت‌ساز درباره آخرین وضعیت تعیین شاخص بورس کالا اظهار داشت: خبر جدیدی درباره شاخص نیست و در حال بررسی است.
وی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه‌های بخش مطالعاتی بورس کالا مدیریت ریسک، معاملات آپشن و ورود دام زنده است، گفت: دام زنده از حالت مطالعاتی خارجی شده و طی گزارشی با توجه به دستور مدیرعامل و با همکاری بخش مطالعات و اجرایی به سمت اجرایی شدن است.
مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه‌ریزی بورس کالا گفت: به این منظور جلسات متعددی با انجمن تولید‌کنندگان شیر و دام انجام شده تا پیشنهادات و نحوه استانداردسازی و عرضه آنها بررسی شود و انشاء الله تا پایان سال کارها تمام و وارد بورس می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: نمی‌توان گفت حتما تا پایان سال دام زنده وارد بورس کالا می‌شود، زیرا بورس کالا وقتی تصمیم بگیرد سریع کارها را انجام می‌دهد، اما نهادها و سندیکاهایی که در این زمینه کار می‌کردند در گذشته سنتی بوده و از دولت یارانه دریافت می‌کردند، بنابراین باید با یکدیگر تعامل داشته و هماهنگ باشیم.
ساعت‌ساز در پاسخ به این سؤال که شرایط معامله دام زنده به چه شکل خواهد بود، گفت: هنوز مشخص نیست ولی ممکن است برخی مکان‌ها شناسایی شود که به طور مثال گاوداری‌های صنعتی را انتخاب کرده و با توجه به اینکه در این مناطق نوع نژاد برای استانداردسازی و تغییر وزن دام طی سال مشخص است، می‌توان تابلوی بورس را به این مناطق یعنی میدان گاه‌هایی که در گذشته معاملات دام سنگین و سبک انجام می‌شد، نصب کرد.
وی گفت: با نصب تابلو در این مناطق هر مشخصاتی که در تابلوی تالار بورس کالا درج می‌شود در تابلویی که در محل خرید و فروش نصب شده نیز درج می‌شود، بنابراین نیازی نیست خریداران و فروشندگان در تالار بورس کالا حضور داشته باشند.
مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه‌ریزی بورس کالا تصریح کرد: بحث اصلی این است که بر اساس استانداردهای دام، آیا می‌توان این استانداردها را روی دام‌های ایران نیز اعمال کرد؟ دامداری‌های صنعتی پیشرفته چه تعداد دام می‌فروشند؟ بر اساس مطالعاتی که انجام شده می توانیم این دو مورد را مشخص کرد.
این مقام مسئول درباره ورود شیر به بورس کالا نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در دامداری‌های تولید کننده شیر، میزان تولید آنها مشخص است و بیشتر محصولات خود را به مصرف‌کننده نهایی نداده‌اند بلکه به شرکت‌های تولید لبنیات و بستنی می‌دهند، صنعت لبنیات می‌تواند شیر مورد نیاز خود را پیش خرید کرده و از این طریق تسهیلات دریافت کند.
خبرنگار فارس پرسید: آیا بر اساس گفته‌های شما امکان دارد علاوه بر تابلوی بورس کالا تابلوی دیگری در مکان‌هایی که خرید و فروش دام انجام ‌شود، نصب شود؟
وی پاسخ داد: این مسئله نوعی پیشنهاد است. بورس می‌تواند از طریق شرکت‌های کارگزاری تابلوی دیگری مثل تابلوی اصلی بورس کالا را به محل‌های خرید و فروش برده و خریدار و فروشنده قیمت را مشاهده و توسط کارگزاران سفارش خود را ارایه کنند و معامله انجام شود.
ساعت‌ساز در پاسخ به این سوال که آیا در این مکان‌ها کارگزاری‌ها حضور دارند، گفت: نماینده شرکت‌های کارگزاری ممکن است در محل باشد یا خریدار و فروشنده، به طور مستقیم با تالار تهران تماس گرفته و معاملات انجام شود، البته برای عملیاتی کردن آن لازم است کارگزاران دفاتری را در محل خرید و فروش دام داشته باشند.
وی درباره معاملات دام زنده در دنیا گفت: معاملات دام زنده در بورس‌های دنیا از جمله آمریکا و برزیل انجام می‌شود. روی چند نوع گاو با مشخصات خاص معامله می‌شود، همچنین معاملات شیر نیز در بورس‌های دنیا مثل آمریکا نیز انجام می‌شود.
مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه‌ریزی بورس کالا در پایان اظهار داشت: در حال حاضر کارهای مطالعاتی ورود دام زنده به بورس کالا تمام شده و در مرحله اجرایی و استاندارد سازی است.

منبع : فارس

خواندن 1520 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8614236

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website