آرشیو اخبار

پنج شنبه, 24 تیر 1389 ساعت 01:00

نخستین جشن برداشت سیب زمینی در مزارع عجب شیر برگزار شد

نخستین جشن برداشت سیب زمینی در مزارع عجب شیر برگزار شد


 


 

همزمان با برداشت محصول سیب زمینی از مزارع عجب شیر، نخستین جشن برداشت این محصول با حضور کشاورزان منطقه و مسئوولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، فرماندار عجب شیر در مراسم جشن برداشت سیب زمینی از مزارع عجب شیر با اشاره به اینکه خشکسالی و سرمازدگی مزارع و باغها کشاورزان منطقه خسارات جبران ناپذیری به این قشر رنج کشیده تحمیل کرده است، گفت: در حال حاضر همه ما مکلف به جلوگیری از پایمال شدن حقوق کشاورزان تلاشگر و زحمتکش هستیم.

دکتر علمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از کشاورزان جهت ادامه فعالیت به تسهیلات و تمهیدات جدیدی نیازمندند افزود: باید فضایی ایجاد شود تا بتوان با انجام طرح های ضربتی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال "همت مضاعف و کار مضاعف" مزین شده تسهیلات لازم را برای ادامه کار در قالب فناوریهای جدید برای زارعان مهیا کرد.

فرماندار عجب شیر با انتقاد از ناکار آمدی سیاست یکسان کشوری در ارتباط با کشاورزی در مناطق مختلف خاطرنشان کرد: باید برای مناطق مختلف با لحاظ شرایط بومی و محلی و به لحاظ سه عنصر اصلی آب، خاک و هوای مناسب و بهره گیری از حداقل امکانات و تسهیلات موجود، انواع کشتها با محوریت کشاورزی را سیاست گذاری کرد.

در این مراسم حجت الاسلام شربیانی امام جمعه عجب شیر نیز با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر محوریت کشاورزی در اصل تحقق استقلال کشور گفت: هدف مهم توسعه کشاورزی بایستی با آشنا کردن بهره برداران از زیربخشهای مختلف کشاورزی و افزایش اطلاعات به روز دنیا با کاشت، داشت و برداشت شیوه های اسلامی همراه شود.

وی با اشاره به قابلیتهای مناسب عجب شیر جهت کاشت سیب زمینی و سایر محصولات عمده مصرفی مردم افزود: با توجه به اینکه سیب زمینی یکی از مهمترین محصولات کشاورزی بوده و در جیره غذایی مردم دارای اهمیت قابل ملاحظه ای است، لذا بایستی با کاهش سموم و کودهای شیمیایی از عودت محصولات صادرشده به کشورهای همجوار به بهانه استفاده بی رویه از انواع کودهای شیمیایی جلوگیری کرد.

علی رخ افروز مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به اینکه کشاورزان جهت افزایش بهره وری و تولید، کاهش هزینه ها و سودآوری بالا راهی جز کشت مکانیزه وجود ندارد، گفت: اگر به دنبال صرفه جویی در مصرف آب هستیم راهی جز تغییر آبیاری سنتی به آبیاری قطره ای و بارانی وجود ندارد.

وی با اشاره به تسهیلات 40 میلیون ریالی جهاد کشاورزی جهت تجهیز زمینهای زراعی و باغی استان، به آبیاری قطره ای و بارانی تحت فشار گفت: شرایط فیزیکی سیب زمینی در کنار هزینه های بالای تولید و مصرف مقدار زیاد آب در پرورش این محصول، مولفه های اقتصادی شدن تولید سیب زمینی در استان هستند که باید مورد توجه جدی کشاورزان قرار گیرد. مدیر هماهنگی ترویج با اشاره به ارزش افزوده 100 درصدی سیب زمینی فرآوری شده و اشتغالزایی بالای صنابع تبدیلی مرتبط با سیب زمینی افزود: برنامه های این مدیریت بر سالم سازی هرچه بیشتر محصولات تولیدی در زیربخشهای مختلف زراعی به ویژه سیب زمینی و صیفی جات استوار بوده و در این راه قدمهای ارزنده ای برداشته است.

علی دانایی مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر نیز هدف از برگزاری جشن سیب زمینی را مقایسه ارقام جدید با ارقام کشت شده توسط بهره برداران عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا به کشاورزان نشان دهیم که تولید 20 تنی سیب زمینی با ارقام محلی به روشهای سنتی با تولید 100 تن در هکتار آن با روشهای مکانیزه و علمی اختلاف معنی داری دارد.

وی با اشاره به هزار و 300 هکتار سطح زیرکشت سیب زمینی در عجب شیر افزود: ایجاد امکان اجرای عملیات مکانیزه از جمله کشت با غده کار سیب زمینی، مبارزه سریع و آسان با آفات، بیماریها و علفهای هرز و همچنین آبیاری به صورت مدرن و در کنار آن افزایش 40 درصدی تولید در واحد سطح از برنامه های جهاد کشاورزی در طول یک سال گذشته بود.

گفتنی است، در این مراسم به کشاورزان منطقه شاخصه های اصلی و علمی کاشت، داشت و برداشت آموزش داده شده و با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی برنامه کل گیری با هدف برآورد تولید واقعی سیب زمینی در واحد سطح انجام پذیرفت./

منبع : عجب شیر  - خبرگزاری کشاورزی ایران
خواندن 2004 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8611526

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website