آرشیو اخبار

یکشنبه, 24 مرداد 1389 ساعت 11:00

زنجان مي‌تواند الگوي مديريت بخش کشاورزي کشور باشد

 زنجان مي‌تواند الگوي مديريت بخش کشاورزي کشور باشد

الگوي مديريت
معاون توليدات گياهي وزارت جهاد کشاورزي گفت: با توجه به توانمندي هاي موجود در استان، زنجان با برنامه ريزي مناسب مي تواند الگوي مديريت بخش کشاورزي کشور باشد؛ به گونه اي که در گذشته نيز اين استان نشان داده است که در اين زمينه از قابليت هاي خوبي برخوردار است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، مجيد جليلي خشنود در مراسم توديع و معارفه رييس سابق و جديد سازمان جهاد کشاورزي استان با بيان اينکه بخش کشاورزي هم اکنون نيازمند تجميع افکار به منظور ارتقاي ان است، اظهار کرد: هم اکنون به اندازه کافي کار براي انجام وجود دارد، اين در حالي است که عموم مديران بخش عمده اي از وقت خود را درگير مسائل جاري و روزمره مي کنند.
وي ادامه داد: با توجه به روند فعلي در برخي ادارات، به نظر مي رسد تفکر و برنامه ريزي جايگاه اش تا اندازه اي تضعيف شده و بايد در اين زمينه بيش از گذشته فعاليت هايي صورت گيرد. زيرا مدير بايد بخشي از وقت کاري خود را با مديران فعال در بخش زير ساخت ها صرف کند و در اين زمينه ها برنامه ريزي هايي انجام دهد.
اين مقام مسئول عنوان کرد: هم اکنون در جهاد کشاورزي استان اتاق فکري با حضور اساتيد دانشگاه و همچنين کارشناسان مجرب بخش کشاورزي و فعالان اين حوزه تشکيل شده است و در زمينه هاي مختلف مرتبط با بخش کشاورزي، اين فعالين به ارائه راهکارهاي لازم مي پردازند.
رييس سابق جهاد کشاورزي استان با انتقاد از وضعيت توسعه زير ساخت هاي کشاورزي ابراز کرد: به نظر مي رسد در ارتباط با توسعه بخش کشاورزي و زير ساخت هاي آن، آنچه که مورد انتظار است محقق نشده و مواردي در برخي اوقات مشاهده مي شود که لزوم توسعه زير ساخت هاي کشاورزي و برون رفت از کشاورزي سنتي را بيش از پيش ضروري مي سازد.
خشنود از تشکيل بانک اطلاعاتي کشاورزي در سازمان جهاد کشاورزي استان خبر داد و يادآور شد: بدين ترتيب مقرر شده است که از ابتداي سال جاري هيچ گونه خدمتي به کشاورز ارائه نگردد، مگر اينکه اين کشاورز از پايگاه اطلاعات کشاورزي استان کد دريافت و اطلاعات خود را در اين پايگاه ثبت کرده باشد.
وي تصريح کرد: به استناد همين پايگاه اطلاعات کشاورزي، نيازهاي آموزشي مورد نياز کشاورزان برنامه ريزي مي شود و بنا به نياز همين حوزه نيز نيرو جهت آموزش جذب مي گردد.
معاون توليدات گياهي وزارت جهاد کشاورزي، از نقش مهم استان در کشور در زمينه ارائه طرح هاي نو مرتبط با بخش کشاورزي ياد کرد و گفت: در بسياري از اين ايده ها، استان زنجان پيشگام مي باشد؛ به گونه اي که به عنوان مثال در بحث پرورش ماهي با استفاده از سيستم دوربين هاي مدار بسته، مشکلات پژوهشي اين امر توسط استان برطرف شد و همچنين در توسعه باغات در اراضي شيب دار، استان طرح هاي مناسبي ارائه نمود.
اين مقام مسئول از واگذاري امور به بخش خصوصي ياد کرد و خاطر نشان نمود: سال گذشته تمامي مراحل آبياري تحت فشار، سازماندهي گرديد و در اختيار سازمان ها و نهادهاي متولي اين کار قرار گرفت. ماحصل اين کار نيز اين گونه بود که با بررسي هاي صورت گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزي استان در اين زمينه در سطح خوبي قرار داشت.
همچنين نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بشر در سالهاي اخير پيرشفت هاي خوبي در زمينه کشاورزي داشته است، گفت: تمامي اين تغييرات گسترده نشان مي دهد که انسان با فکر و ذهن خود مي تواند در گسترش و همچنين توسعه پيرامون خود موفق عمل کند و آنچه را که به صورت سنتي وجود دارد، به شکل مدرن خود اجرا نمايد.
دکتر سعداله نصيري ابراز کرد: عليرغم اينکه در طول سالهاي گذشته بشر به شکل کاملاً سنتي کشاورزي مي کرد و هم اکنون نيز در برخي موارد هنوز بدين ترتيب کشاورزي انجام مي شود، اما تصور اينکه بشر با گاو آهن زمين خود را شخم بزند و با استفاده از روش هاي کاملاً سنتي کشاوري کند، در سالهاي اخير بسيار دور از ذهن به نظر مي رسد.
وي ادامه داد: ارتقاء خشنود از رياست سازمان جهاد کشاورزي استان به معاون وزير به اين دليل بود که وي استاني فکر نمي کرد و براي ارتقاء بخش کشاورزي استان از دانشگاه و متخصصان آن بهره کافي مي گرفت. همچنين يکي از کارهاي مهم وي در دوران رياست اش، تشکيل اتاق فکر در جهاد کشاورزي استان بود.
اين نماينده مجلس با بيان اينکه نبايد در استفاده از فن آوري ها محدود فکر کرد، خاطر نشان کرد: براي توسعه و پيشرفت راهي نداريم جز اينکه مجهز به علم و فناوري و حرکت در حوزه دانششويم و بودن شک در صورت عدم توجه به اين امور، هيچ گونه پيشرفتي نيز حاصل نخواهد شد.
در اين مراسم مجيد جليلي خشنود که پيش از اين رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بود، جاي خود را به محمدرضا نهاوندي پور داد. همچنين لازم به ذکر است خشنود پيش تر با حکم وزير جهاد کشاورزي، به عنوان معاون توليدات گياهي وزارت جهاد کشاورزي منصوب شده بود.

خواندن 1706 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8611133

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website