آرشیو اخبار

دوشنبه, 01 دی 1399 ساعت 08:24

صادرکنندگان کشمش تسهیلات بدون سقف دریافت می‌کنند

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان کشمش با حمایت این سازمان و عاملیت بانک کشاورزی خبر داد.

«محمدعلی طهماسبی» در نشست مشترک با مدیرعامل بانک کشاورزی، با بیان این‌که سازمان تعاون روستایی باید شرایط صادرات را با پرداخت تسهیلات فراهم کند، افزود: با آغاز طرح پرداخت تسهیلات صادرات، قیمت خرید کشمش از کشاورزان به بیش از قیمت‌های اعلامی افزایش می‌یابد.
وی پیش‌بینی‌کرد: امسال  ۲۰۰ هزار تن صادرات کشمش داشته باشیم که با کمک بانک کشاورزی این پیش‌بینی محقق خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قیمت خرید کشمش از باغداران را در این طرح بسته به نوع آن از ۱۱ تا ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در نوع کشمش هر کیلوگرم تیزآبی، کشمش درجه یک هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان و کشمش درجه ۲ هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان و در نوع کشمش آفتابی، هر کیلوگرم درجه یک ۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم درجه ۲ به ۱۱ هزار تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.
طهماسبی با تاکید بر این که وزارت جهاد کشاورزی مسوول تنظیم میزان تولید برای جلوگیری از زیان تولیدکننده و استمرار تولید است، تاکید کرد: از نظر وزارت جهاد کشاورزی، در زمان بیش‌بود یا کمبود تولید باید به کشاورز کمک شود تا تولید بدون زیان تولیدکننده ادامه داشته باشد.
وی افزود: امسال یکی از محصولاتی که با بیش‌بود تولید مواجه شده، کشمش تولید شده در شهرستان‌های ملایر، پاکستان، زنجان، خراسان و غیره است که به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکننده با همکاری بانک کشاورزی ورود خواهیم کرد.
این مقام مسوول یکی از دلایل ورود به بازار کشمش به دستور وزیر را افزایش تولید عنوان کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا وارد چرخه حمایت از خرید کشمش تا صادرات شویم که همراه با ارزآوری، از زیان تولیدکننده جلوگیری شود و تولید پایدار داشته باشیم.
وی یادآور شد: ورود سازمان تعاون روستایی به حمایت از صادرات کشمش به معنی کاهش صادرات نیست بلکه با توجه به افزایش تولید، به دنبال افزایش صادرات هستیم.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با اشاره به افزایش تولید بادنجان در سال گذشته، تاکید کرد: به‌طور مثال در موضوع افزایش تولید بادمجان که در جنوب کشور سر و صدا به پا کرد، در هشت ماهه پارسال ۶۶ هزار تن صادرات داشتیم و در مدت مشابه امسال نیز به همان میزان بادنجان از کشور صادر شد و موضوع فقط افزایش تولید بود.
طهماسبی یادآور شد: در مورد کشمش نیز چند موج افزایش تولید وجود داردکه در موج نخست آن خرید انجام شده، موج دوم آن در بهمن‌ماه است و موج سوم در اردیبهشت اتفاق می‌افتد.
وی خاطرنشان‌کرد:‌ با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و همکاری‌هایی که با بانک کشاورزی خواهیم داشت، مشکلی برای بیش‌بود تولید در این محصول در دو موج آتی نخواهیم داشت.

آمادگی بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به صادرات کنندگان کشمش
در این نشست، «روح‌الله خدارحمی» مدیرعامل بانک کشاورزی از پرداخت تسهیلات بدون سقف با نرخ سود ۱۴.۵ و ۱۰ درصد به کارخانه‌های فرآوری و تجار برای صادرات کشمش خبر داد.
وی با تاکید بر این‌که کشمش یکی از اقلام عمده صادرات کشور است، اظهار داشت: شرایطی فراهم شده که با استفاده از آن صادرکنندگان بتوانند به موقع کشمش تولیدی را برای جلوگیری از زیان کشاورزان از کشور خارج کنند.
خدارحمی ادامه‌داد: برای صادرات کشمش تسهیلاتی در نظر گرفته شده که از دو محل تامین خواهد شد، یکی از این محل‌ها خط اعتباری است که از صندوق توسعه ملی با منابع بانک با نرخ سود ۱۴.۵ درصد پرداخت می‌شود و دیگری، از محل پرداخت تسهیلات خط اعتباری است که توسط سازمان برنامه و بودجه تامین خواهد شد که سود نرخ این خط اعتباری ۱۰ درصد است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این‌که تسهیلات پرداختی به شرکت‌ها، صادرکنندگان و کارخانه‌های فرآوری پرداخت خواهد شد، گفت: سازمان تعاون روستایی پرداخت بخشی از سود آن را تضمین کرده است و ما نیز برای پرداخت این تسهیلات، در کمترین زمان اعلام آمادگی می‌کنیم.
وی با بیان این‌که ماهیت این تسهیلات ایجاب می‌کند که پرداخت آن کوتاه‌مدت و در زمان ۹ ماه تا یک سال انجام شود، یادآور شد: این تسهیلات برای هزینه‌های جاری و سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.
خدارحمی درخصوص این‌که افراد حقیقی و حقوقی با چه ویژگی‌هایی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، گفت: شناسایی افراد حقیقی و حقوقی واجد دریافت تسهیلات به کارگروه‌های استانی واگذار شده که جهاد کشاورزی و کارشناسان ما عضو آنها هستند، ضمن اینکه برای تایید صلاحیت دریافت‌کنندگان تسهیلات مستندات از آنها خواسته می‌شود که از جمله آنها سابقه صادرات و توان صادراتی است.
به گفته وی، با توجه به شناختی که کارگروه‌های استانی نسبت به متقاضیان دارند، شناسایی افراد واجد دریافت تسهیلات سخت نخواهد بود.
مدیرعامل بانک کشاورزی، میزان پرداخت تسهیلات را بدون سقف برشمرد و افزود: کارشناسان کارگروه استانی تعیین می‌کنند هر فرد چقدر می‌تواند تسهیلات دریافت کند.
امسال در مجموع تولید ۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی پیش‌بینی شده که از این میزان حدود ۱۲ میلیون تن یعنی معادل ۵۰ درصد تولید محصولات سردسیری و خشک است.
منبع:ایرنا

خواندن 8639 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8604537

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website