آرشیو اخبار

سه شنبه, 19 بهمن 1395 ساعت 10:41

بیش از یک هزار هکتار امسال به فضای گلخانه ای کشور افزوده شد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان امسال یک هزار و 508 هکتار باید به مساحت گلخانه های کشور اضافه شود که طی 10 ماه گذشته یک هزار و 62 هکتار معادل 71 درصد آن محقق شده است.

محمدعلی طهماسبی با بیان اینکه در دنیا 3.5 میلیون هکتار فضای گلخانه ای وجود دارد، مساحت کل گلخانه های ایران را 10 هزار و 600 هکتار برشمرد.
وی افزود: با انتقال محصولات آب بر به محیط های کنترل شده همچون گلخانه ها با کمترین میزان مصرف آب می توان حتی به بهره وری 20 برابری همراه با کیفیت بالاتر دست یافت.
طهماسبی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی کشور کاهش منابع آبی از نظر کمی و کیفی است؛ ادامه داد: تغییر الگوی استفاده از منابع آبی محدود موجود برای دستیابی به تولید بیشتر با صرفه جویی بالاتر در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
وی یادآور شد: برای جلوگیری از هدر رفت منابع آب ، در بخش کشاورزی راهکارهای مختلف پیش بینی شده است.
طهماسبی اظهار کرد: توسعه سیستم آبیاری نوین، توسعه تجهیزات نوسازی اراضی و انتخاب گیاهان کم آب بر از جمله این راهکارهاست.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی دیگر از روش های موثر در افزایش بهره وری و مصرف کمترین میزان آب، استفاده از شیوه کشت نشایی است که برای تمام محصولات قابل اجرا محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: این شیوه کشت را می توان حتی برای محصولات جالیزی و در فضاهای باز و بسته استفاده کرد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: در فضاهای کنترل شده همچون گلخانه ها، تمام نکات تغذیه ای و کشت محصولات رصد و تمام نیاز گیاه تامین می شود.

** انگور محصولی استراتژیک برای ایران
طهماسبی افزود: 75 میلیون تن سالانه انگور در دنیا تولید که 70 درصد آن در صنایع تبدیلی فرآوری و باقی صرف تازه خوری می شود.
وی افزود: سه میلیون و 200 هزار تن سالانه در ایران انگور تولید می شود که جزء هشت کشور نخست جهان در این زمینه به شمار می آید.
طهماسبی یادآورشد: تولید کشمش دنیا 2 میلیون تن است که یک دهم آن در ایران تولید می شود و 700 هزار تن آن در چرخه صادرات و تبادل کشورها قرار دارد و باقی آن به مصرف داخلی هر کشور می رسد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در حدود 150 تا 140 هزار تن صادرات محصولات کشاورزی دارد.
وی اظهار کرد: سال گذشته برداشت محصول انگور و به تبع آن تولید کشمش برداشت بالایی داشت.
طهماسبی با بیان اینکه کشمش جزء اقلامی است که مشمول قیمت گذاری جهانی می شود، علت آن را صادراتی بودن این محصول اعلام کرد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: به علت انباشت کشمش و اینکه از سال های قبل هم در انبارها موجود بود، امسال تولید جهانی خوب بود و عرضه بالایی رخ داد که منجر به کاهش تقاضا شد.
وی کاهش تقاضا را منجر به پایین آمدن نرخ کشمش در ایران اعلام کرد و ادامه داد: طی 9 ماهه، بیش از 93 هزار تن کشمش از ایران صادر شده است و همچنان این روند ادامه دارد.
طهماسبی اضافه کرد: برای رقابت در چنین فضایی، باید بهره وری باغ های انگور را افزایش داد و بتوان به جای برداشت 16 تن در هر هکتار، حداقل 32 تن از هر هکتار برداشت کرد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی فرآوری کشمش برای افزایش صادرات و قیمت آن را موثر خواند و گفت: کشمش جزء اقلام مصرفی و خوراکی مردم محسوب می شود و باید در فرآوری آن نکات بهداشتی رعایت شود.
وی افزود: در این میان ارزش افزوده صادرات مستقیم انگور به مراتب بالاتر از کشمش است، ضمن آنکه انگور از جمله محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم محسوب می شود و از همین رو باید برای این موضوع هم تدبیری داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

** قانون مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاح است
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین درجمع شماری از بهره برداران زیتون شهرستان طارم گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده نباید مشمول حال کشاورزان شود و این قانون نیازمند اصلاح است.
محمدعلی طهماسبی افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گرفته است تا با دریافت نکردن آن از کشاورزان، زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان فراهم شود.
وی با بیان اینکه فعالیت کشاورزی ارزش افزوده ای ندارد، یادآورشد: یکی از مسائلی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح است، تسهیل و رفع موانع تولید محسوب می شود که در آن موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده هم مطرح شد.
طهماسبی اظهار کرد: برخی مسائل همچون مباحث زیست محیطی، قانون است و دولت نمی تواند برای آن اقدامی انجام دهد و برخی مسائل دیگر جزء مصوبه های داخلی هیات وزیران به شمار می آید که مسئولان می توانند نسبت به اصلاح و بهبود آن اقدام کنند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسائل زیست محیطی از جمله موضوعاتی است که تمام استان ها و کشاورزان با آن مواجه هستند و نمی توانند در حریم ها، فعالیتی انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: دولت موضوع مسائل زیست محیطی را به استانداران واگذار کرده است تا آنان متناسب با موقعیت و اقتضای هر منطقه نسبت به اصلاح و بهبود این مسائل اقدام کنند.
طهماسبی ادامه داد: 85 درصد سیستم آبیاری تحت فشار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند و کشاورزان و بهره برداران می توانند از این فرصت استفاده کنند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و شهرستان هایی که خواهان تخصیص میزان آب بیشتری هستند می توانند موضوع را از طریق نمایندگان حوزه انتخابیه خود برای پیگیری از طریق وزارت نیرو، دنبال کنند.
منبع: ايرنا

خواندن 3031 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8604546

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website