آرشیو اخبار

دوشنبه, 14 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

فائو بر نیاز به استراتژی هماهنگ ایمنی غذا و تغذیه در ایران تاکید کرد

فائو بر نیاز به استراتژی هماهنگ ایمنی غذا و تغذیه در ایران تاکید کرد



نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در نخستین همکاری خود با فرهنگستان علوم پزشکی ایران تاکید کرد: رفع چالش‌های فراروی تغذیه و ایمنی غذا در ایران بدون توجه به استراتژی‌های هماهنگ و تثبیت شده محقق نخواهد شد.
به گزارش از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران، سرج ناکوزی با پر اهمیت خواندن همکاری‌های میان بخشی در سطوح ملی و منطقه‌ای، افزود: برنامه‌های مشترک میان فائو، سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهادکشاورزی و فرهنگستان علوم پزشکی ایران منجر به تقویت حمایت‌ها در خصوص مسئولیت پذیری بخش‌های مختلف نسبت به مقوله تغذیه، رژیم‌های غذایی سالم و ایمنی غذا در کنار ارتقاء رویکرد چند رشته‌ای و همکاری فرابخشی در این روند خواهد بود.
وی در جمع بندی نهایی بر این نکته تاکید کرد که پرداختن موثر به مشکلات ایمنی غذا بدون استراتژی تثبیت شده و هماهنگ که در برگیرنده تمام ذینفعان به ویژه تشکل‌های محلی و گروه‌های مصرف کنندگان باشد، امکان پذیر نخواهد بود.
وی اضافه کرد: فائو در راستای رسالت جهانی خود مبنی بر اطمینان یافتن از تحقق امنیت غذایی و ارتقاء سطوح تغذیه دوشادوش سازمان جهانی بهداشت برای مواجهه با چالش‌های متعدد ناشی از سوء تغذیه برای دستیابی به توسعه پایدار و جامع تلاش‌های بین المللی را در راستای تحقق سلامت هدایت می‌کند.
به گفته وی، فائو و سازمان جهانی بهداشت به صورت مشترک چارچوبی را برای گسترده‌تر کردن همکاری‌ها و گفتگو به منظور تحقق نظام‌های اثرگذار ایمنی غذا در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی فراهم ساخته‌اند.
جیهان طاویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد؛ سازمان متبوعش و فائو متعهد به اجرای اقدامات مشترک در خدمت برنامه‌های ملی می‌باشند تا بخش‌های مختلف را در بهبود شرایط ایمنی غذا، تغذیه و ارتقاء رژیم‌های غذایی سالم به عنوان بخشی از برنامه هماهنگی که هدف آن پاسخگویی به مسائل فراروی سلامت کشور به روشی جامع است، یاری دهند.
براساس این گزارش، بیست و هفتمین جلسه گروه سلامت و همکاری‌های بین الملل فرهنگستان علوم پزشکی ایران روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با عنوان «تغذیه و سلامت، توصیه‌ها و پیامد‌های دومین کنفرانس بین المللی تغذیه (ICN۲) برای ایران» در محل فرهنگستان علوم پزشکی ایران برگزار شده بود.
در این جلسه مقامات عالی رتبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهادکشاورزی در کنار جمع کثیری از کار‌شناسان علوم تغذیه کشور و نمایندگان فائو، سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و برنامه عمران ملل متحد شرکت داشتند.
فاطیما هاشم کار‌شناس ارشد تغذیه و ایمنی غذا مستقر در دفتر منطقه‌ای فائو در خاور نزدیک و شمال آفریقا نیز از طریق ویدئو کنفرانس در مباحث مطرح شده در جلسه فوق شرکت داشت و مواردی از توصیه‌های دومین کنفرانس بین المللی تغذیه که برای ایران از اهمیت بالایی برخودار است را برای شرکت کنندگان برشمرد.
شایان ذکر است، دومین کنفرانس بین المللی تغذیه (ICN۲) به عنوان همایشی با شرکت دولت‌ها در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴ (۲۸ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۳) در محل دفتر مرکزی فائو واقع در رم (پایتخت ایتالیا) برگزار شد که محور اصلی آن بر توجه جامعه بین المللی نسبت به چالش‌های کنونی فراروی اشکال مختلف سوء تغذیه و شناخت فرصت‌های مقابله با آن طی ۱۰‌های آتی متمرکز شده بود.
بیش از دو هزار و ۲۰۰ شرکت کننده شامل روئسای دولت‌ها، وزراء و نمایندگان عالیرتبه از بیش از ۱۷۰ کشور به همراه ۱۵۰ نماینده جوامع مدنی و نزدیک به ۱۰۰نماینده تجاری در این کنفرانس سه روزه شرکت داشتند.
بیانیه تغذیه رم و چارچوب اجرایی تصویب شده توسط این کنفرانس، سران کشور‌ها را به تعیین سیاست‌های کشوری با هدف محو سوء تغذیه و تغییر نظام‌های غذایی به منظور دسترسی همگان به رژیم‌های مغذی متعهد کرده است.
منبع: ایرنا
خواندن 2193 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8609009

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website