آرشیو اخبار

چهارشنبه, 13 اسفند 1393 ساعت 12:00

آغاز عملیات اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در ۲۰ استان کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور خبر داد:
آغاز عملیات اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در ۲۰ استان کشور



رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با امضای تفاهمنامه طرح تهیه اطلاعات مکانی، پایش و سنددار کردن اراضی کشاورزی با سازمان نقشه برداری کشور و استان‌ها اجرای طرح کاداستر در ۲۰ استان کشور وارد فاز عملیاتی شد.
به گزارش از سازمان امور اراضی کشور، قباد افشار در مراسم آیین امضای تفاهمنامه کاداستر اراضی کشاورزی که با حضور رئیس سازمان نقشه برداری کشور، روسای سازمان جهادکشاورزی ۲۰ استان، مدیران ارشد و جمعی از کار‌شناسان دو سازمان برگزار شده بود، با بیان آنکه قصدمان این بود اجرای این طرح در سال مدیریت جهادی کلید بخورد، افزود: این کار برای یکپارچه سازی لایه‌های مختلف اطلاعاتی است که بخشی از آن وجود دارد و بخش دیگر آن با اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی تامین خواهد شد که در مدیریت و برنامه ریزی کار‌ها کمک بزرگی به ما خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در گذشته عمده مشکل ما در اجرای این طرح تامین هزینه‌های سنگین آن بود که خوشبختانه توانستیم در سال جاری برای آن در بودجه ردیف اعتباری در نظر بگیریم که این موضوع کار ما را برای سال‌های آینده راحت‌تر خواهد کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر رئیس جمهوری و هیات دولت پیگیر این کار هستند و قرار است با برانامه ریزی منسجم این طرح تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد.
وی ادامه داد: همچنین وزیر جهادکشاورزی با حمایت‌‌هایشان و مکاتباتی که با دستگاههای مختلف انجام داده‌اند کمک بزرگی به اجرایی شدن این طرح کردند به طوری که توانستیم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح بکار بگیریم.
به گفته افشار، در لایحه سال ۹۴ هم نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست داده‌ایم و بخشی از اعتبارات استان را هم به این کار اختصاص خواهد یافت به طوری که سرجمع اعتبارات به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
رئیس سازمان امور اراضی کشور، افزود: امروز ما نگران تامین بودجه نیستیم و نگرانی ما آموزش کار‌شناسان است تا با اطمینان در این زمینه حرکت کنیم و خوشبختانه سازمان نقشه برداری هم برای آموزش کار‌شناسان اعلام آمادگی کرده و امیدواریم که تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۴ کار آموزش آنان نیز به پایان برسد.
افشار تصریح کرد: این طرح در سه مرحله عملیاتی خواهد شد به نحوی که در مرحله نخست کار تهیه تصاویر با دقت بسیار با انجام می‌شود که مبنای تهیه نقشه‌ها خواهد بود که بتدریج در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و این کار در استانهای مورد نظر اجرایی خواهد شد. این در حالیست که چندی پیش کار تصویر برداری شش استان انجام شده بود که از آن تصاویر نیز استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مرحله دوم جمع آوری مرحله به مرحله اطلاعات مالکیتی و توصیفی بخش کشاورزی مانند مالکیت، اطلاعات مربوط به آب، خاک و ارسال اطلاعات برای ثبت به منظور صدور اسناد مالکیتی است.
به گفته وی، مرحله سوم نیز ایجاد سامانه پایش اراضی کشاورزی است که براساس آن مدیران استان‌ها باید بدانند که چه مقدار مساحت زیر کشت هر محصول است، چه نوع کشتی صورت می‌گیرد، چه مقدار عرصه به زراعت و چه مقدار به کشت محصولات باغی اختصاص دارد که بر مبنای آن می‌توانیم کار تنظیم بازار را انجام دهیم و ده‌ها نوع اطلاعات دیگر به صورت آنلاین در اختیارشان خواهد بود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی در سطح وزارتخانه تشکیل شده که براساس آن باید سطح استان شورای اجرایی به ریاست رئیس سازمان جهادکشاورزی و دبیری مدیر امور اراضی استان شکل بگیرد.
افشار تاکید کرد: از این به بعد هیچ درخواست تغییر کاربری اراضی بدون مختصات جغرافیایی پذیرفته نخواهد شد که با این کار هم وقت کار‌شناسان ما در استان‌ها تلف نمی‌شود و هم جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته خواهد شد.
وی گفت: از ۳۶۰ نیاز اطلاعاتی موجود در زمینه اراضی کشاورزی باید براساس اولویت‌های استان‌ها جلو برویم و لایه‌های اطلاعاتی باید براساس نیاز استان تکمیل شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر اینکه در نظر داریم سند زمین‌های کشاورزی را از دیگر سند‌ها متمایز کنیم، گفت: همچنین نوع کاربری زمین در سند قید خواهد شد و در تفاهم با سازمان ثبت اسناد و املاک، در سند قید خواهد شد که هرگونه تغییر کاربری منوط به دریافت مجوز از سازمان جهاد کشاورزی خواهد بود.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور در ادامه با بیان اینکه پیشرفت و توسعه زمین در گرو زیرساختی است که علم نقشه برداری مبنای آن است، افزود: کاری که سازمان در این پروژه انجام می‌دهد نصب ۱۲۰ ایستگاه دائمی برای تعیین موقعیت است که ثبت اطلاعات در این پروژه با پنج فروند هواپیما و با استفاده از دوربین‌های جدید صورت خواهد گرفت.
علیرضا آزموده اردلان افزود: انجام این طرح با روش‌های معمول سال‌ها زمان می‌برد و به طور عملی ناممکن بود اما با روشهای جدید این کار بسیار ساده و در مدت زمان کمتری اجرایی خواهد شد.
منبع: ایانا
خواندن 2288 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8609216

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website